Palmsöndagen

36 deltagare i högmässan. Färre än vanligt. En del kan vara borta på påsklov. Andra som då och då besöker Fridsförbundets bönhus och nu var med om månatliga predikohelgen därstädes passade kanske på att gå i Örnäskyrkan istället. Där ledde Stefan Aro mässan.
 
I Hertsökyrkan var det jag som celebrerade och predikade. Mats assisterade. Recensera egna gudstjänster tar emot men jag tror jag klarade allt acceptabelt bra.
 
Min tanke var att fara till Fridsförbundet och delta i gudstjänst kl 13 och sedan äta middag där. Men som jag sagt ofta förr: när man deltagit i en komplett högmässa så är man så andligt mätt - och när man själv lett och predikat, dessutom så trött - att det räcker för dagen. Alltså bil (nästan) raka vägen hem.
 
Kort besök hos Lena bara och samtal om senaste nytt för Maria. Hon blir tydligt sämre. Hon har nu besök av sin sjuksköterskekusin från Umeå (Hörnefors) som sovit några nätter hos henne. Tryggt och skönt - för både Maria och oss anhöriga.
 
Väl hemma, en stunds vila. Sedan promenerade Simon och jag till stan och åt på Österns pärla. Sist kort visit hos Mats för sedvanlig utvärdering av helgen 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0