Läget allvarligare

med Maria.
 
Hon har blivit märkbart tröttare för varje dag under helgen och idag. Även om hon orkade till stan och gudstjänst under söndagen. Hennes kusin har uppdaterat oss om läget så vi förstår.
 
Idag kom också min bror och svägerska - den nämnda kusinens föräldrar - upp från Umeå. Då svägerskan också är sjuksköterska har hon lovat sova några nätter hos Maria. Sara har varit i kontakt med vården och bett att Maria ska få ha någon hos sig även nattetid. I morgon kommer ett team med läkare och sköterskor för att göra en bedömning.
 
Eftersom mina tankar nu knappast kan vara någon annanstans än hos Maria har jag idag bett att få bli befriad från uppgiften predika vid passionsandakt på Fridsförbundet i morgon kväll. Mats ersätter mig. Har även bett att få avstå predikan i bönhuset under påskhelgen. 
 
Högmässa I Hertsökyrkan på annandagen hoppas jag dock klara.
- Orkar du inte är det bara att ringa, sa Mats I telefon.
 
Gott med trofasta och generösa vänner.
 

Kommentarer
Postat av: Thorsten Schütte

Tänker på dig och Maria. Bra om nattvakt går att fixa!

2024-03-26 @ 09:08:37
Postat av: Maria

Hoppas det ordnar sig så hon får hjälp även nattetid. Förstår att det är mkt oro för er. Jobbigt…

2024-03-26 @ 09:58:50
Postat av: Den gamle kamraten

Med i tankar och böner.

2024-03-26 @ 10:01:56
Postat av: Sven Alberius

Efter att ha läst din blogg gick jag för att spela igenom psalmerna till morgondagens andakt på Svegsmon. Halkade då in på en psalm jag inte sjungit på länge 266 "Säg mig den vägen". Kändes trösterikt. Vi har våra planer men Gud har också en plan. Hälsa Maria.

2024-03-26 @ 13:06:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0