Kristi Förklarings dag

En fördel med gudstjänst på aftonen är att man kan ägna tid åt att fila på predikan under dagen. Det gjorde jag ett tag efter lunch. Om predikan blev bättre av det får andra bedöma.
 
Men tidiga morgonen ägnade jag åt annat. Jag tog en promenad till Lulsundet och tog ett dopp. I morgon är det nämligen årliga sommarfesten i Kallax. Vill ju inte att doppet då efter kvällsbastun ska bli årets första.
 
32 lär vi ha varit i gudstjänsten. Det var egentligen Stefan som var den tjänstgörande men han frågade om jag ville predika. När jag besvarat det jakande så frågade jag om jag kunde få leda själva nattvardsliturgin också. Det är ju enklast för mig. Bara stå bakom altaret. Inget gående och vridande och vändande. Roligt erfara att jag fortfarande klarar det. Hur länge?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0