Årliga sommarfesten

till vilken Mats inbjuder ett antal vänner tillika prästkollegor, avhölls i hans sommarstuga i Kallax i måndags. Samling till kaffe ca kl 15, lite senare grillning, mat, bastu med dopp i havet, samvaro igen och sist aftonbön i form av Completorium med de sista som skulle sova över - tre gav sig hemåt redan under kvällen, före eller efter bastun.
 
God mat och trevlig gemenskap. Enligt Mats har vi hållit igång denna årliga tradition sedan 2011. Alltså var detta trettonde gången, sa han (!), men jag säger att i så fall är väl detta fjortonde gången? Förutom Mats själv är vi två som varit med alla år.
 
Själv blir jag äldre och vingligare för varje år. Känner mig som den lame vid Betesdadammen: jag behöver någon som "hjälper mig ner i vattnet" när vi under bastandet ska ta ett dopp. I år var Mats mig behjälplig, i fjol var det Niklas. Tur att man har hjälpsamma och trofasta vänner.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0