Bättre (mycket!) sent än aldrig (någonsin)

tänker jag idag då jag äntligen (!) 😄 lyckats till brevlåda leverera brev med tack till alla som på olika sätt genom hälsningar, blommor eller gåvor gratulerade vid min 70-årsdag.
 
Jag började faktiskt skriva dessa redan efter ca en månad (redan det oacceptabelt sent). Det tog sin tid då jag inte ville begagna mig av något av de moderna påhitten kopierad datautskrift eller e-post.
 
Alltså tog det sin tid även om jag kan erkänna att variationen i hälsningarna blev allt mindre. Så även krafterna så arbetet avstannade - fram till idag då jag fick ett s k ryck eller ska vi säga att jag drabbades av inspiration (min gamle kamrat noterar)?
 
Nu är alltså tackbreven på den s k lådan men då densamma töms först måndag morgon och då breven ska t o r Umeå (alla utom en handfull ska tillbaka till norrbotten) så tar det kanske en tid innan kära läsare som förväntar sig ett tack finner ett litet brev i den privata lådan. Förhoppningsvis innan tremånadersdagen av födelsedagen.
 
Kära läsarna finner här ytterligare ett exempel på min accelererande oförmåga komma mig för.
 
Tur att jag är pensionär. Men nu under Trettondedagshelgen är jag tillsammans med Mats i selen* igen. Mats predikar i morgon (Trettondedagen), jag på söndag. Celebrant tvärtom.
 

 
* grundämne, Torsten😄

Kommentarer
Postat av: Thorsten Schütte

Och vi ska fira frugans 60-årskalas i dag :-)
25 minusgrader i morse!
Selen har fått sitt namn efter månen, grannen nertill i det periodiska systemet, Tellur, efter jorden.
Fru och svärson redan i festlokalen. Där gör jag mindre nytta än jag gjorde vid matlagningen hemma i förväg. ;-)
Känner igen mig detta att inte alltid lyckas komma mig för.

2024-01-06 @ 11:10:24
Postat av: Anonym

Kära vän
Jag vill få gratulera dig i efterskott på din 70-årsdag. Jag befinner mig i Rom just nu. Har varit här i tre månader och vikarierar som kyrkoherde i Svenska kyrkan .
Har därför inte haft full koll på vad som händer och sker. Så än en gång:Guds rika välsignelse över det nya året!
Hans S

Svar: Tack!
Torbjörn Lindahl

2024-01-06 @ 11:12:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0