Första söndagen i fastan

Promenerade till busshållplatsen vid Munkeberg och tog busslinje 1 som går direkt till Hertsön utan byte. Detsamma gjorde Mats så vi möttes vid hållplatsen.* 
 
Till Hertsökyrkan alltså där Bosse celebrerade och predikade i Högmässan. 51 deltagare men då saknades minst ett halvdussin av de trogna gudstjänstdeltagarna. Kanske var det flera som istället gick i Örnäskyrkan där Stefan Aro ledde högmässan. God vän till både Mats och mig som redan satt på bussen när vi klev på var en av dem som steg av på Örnäset.
 
Inget att anmärka på vare sig liturgi eller predikan i Hertsön. Mats och Bosse noterade att ca 20% av gudstjänstfirarna numera är armenier.
 
Rapport från Fridsförbundets årsmöte igår kväll fick jag av en bordsgranne.
 
Buss hem men vi klev av redan vid innerstadens kyrkogård så fick jag gå lite längre sträcka innan jag hamnade i läsfåtöljen. Nu blir det middag sen ska Simon och jag göra något som förhoppningsvis blir roligt.
 

 
* har nämnt det förr: denna tid på året - soliga vinterdagar - är det riskabelt gå till närmaste hållplats och ta linje 4 från Porsön. Den är ofta så full med studenter med sikte på promenad eller skidtur ute på isen att den understundom kommer för sent för byte till Hertsöbussen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0