Begravningsplanering

Idag har vi i familjen varit samlade  och planerat för Marias begravning som blir i Örnäsets kyrka fred 19/4 kl 13.
Den kommer att ledas av Stefan Aro.
 
Det blir färd till kyrkogården på Hertsön och gravsättning direkt efter gudstjänsten. 
 
Vi fick också läsa ett brev som Maria skrivit till oss men som vi inte fått ta del av förrän hon dött. Där berättade hon bl a att hon haft ett fint och lyckligt liv. Ingen ska beklaga hennes handikapp som hon haft halva livet. Hennes liv har varit lika rikt som våra. Brevet var också fullt av förtröstan. Inget oroa sig för. Jesus är med henne. Hon höll en riktig predikan för oss. Starkt och rörande.
 
Psalmerna blir:
249 Blott en dag - Marias favoritpsalm
217 Gud för dig är allting klart
324:1-3, 9 Med lust och glädje tänker jag på den sommartid....
 
...Nu vill med fröjd jag sluta mitt hjärtas sommarsång 
Jag vet att Gud skall byta i frihet allt mitt tvång
Sin nåd skall han bevisa när utan sorg och brist
för evigt jag får prisa och tjäna Jesus Krist.
 
Det var ju just när vi gått över från normaltid till sommartid som Maria dog. Tack Andreas för tipset!
 
Valfri klädsel. (Maria sa egentligen ljus klädsel, men vi justerade lite; den som bara har svart finkostym ska ju inte tvingas till Dressman:)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0