Tjugonde söndagen efter Trefaldighet

Trots att jag gått i fint genomförd mässa  igår kväll och därmed uppfyllt min kristna söndagsplikt - en mässa per söndagsdygn - ville jag givetvis till kyrkan igen idag. 48 deltagare enligt kyrkvärden.
- Lite folk, tyckte en vid kaffeborden, men tillade direkt "vi börjar kanske bli lite bortskämda". Det var 48 deltagare.
 
Till min födelsedag hade jag fått en fin Kristus-ikon av Bosse som han själv målat. Nu hade jag med den till kyrkan och den fick ligga på altaret under högmässan och blev sedan smord med olja av honom, så nu är den invigd enligt alla konstens regler och kan användas för att främja bönelivet i huset.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0