355:e dagen. Blott en dag..

känns det som. Om man tänker numret i gamla psalmboken alltså. Ska det vara modellen tills jag kommer ut ur tunneln?
 
I förmiddags, efter morgongympa och frukost fick jag e-post med ett bokmanus att kolla på. Författaren har tidigare kontaktat mig i ärendet men då jag ansett att det borde finnas andra betydligt mer kompetenta utifrån bokens ämne att ha som bollplank, försökte jag skjuta saken från mig. Men nu då författaren bollat med någon annan ville han likväl skicka manus för påseende. 
 
- Det här orkar jag inte ta mig igenom på länge, tänkte jag.
 
Likväl kunde jag inte stilla min nyfikenhet utan öppnade bifogad fil och tjuvtittade. Och direkt var jag fast. Min gamle kamrat får här exempel på vad man kan åstadkomma bara med hjälp av inspirationen. Hade jag bestämt för att läsa manuset någon gång när jag får tid hade jag aldrig kommit mig för.
 
I nästan exakt 12 timmar läste jag - med pauser för mat, kort ärende och slötittande på TV. Så fast blev jag att jag t o m avstod se Luleå hockeys hemmamatch trots att jag numera (tillfälligt) har C more.
 
När jag nu erkänner att jag inte avser berätta mer så får Andreas därmed en ny Cliffhanger.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0