227:e dagen. Prästmöte × tre

Först träffade jag domprosten under en lunch. Riktigt roligt. Under lång tid har vi talat om att mötas så när Charlott i förrgår föreslog lunch idag accepterade jag direkt och skrev att jag har "högeligen åstundat" få äta denna lunch med dig.
 
Charlott har som chef alltid varit juste mot mig. Gett mig frihet verka.
 
Sen blev det latte med god vän på cafe' och samtal om Nådens ordning.
 
När jag sedan påbörjade promenaden hem mötte jag kollegan Micke som är arbetsledare i församlingens östra distrikt och därmed ansvarig för vem som t ex vikarierar i Hertsökyrkan när Bosse är borta. Jag sa att han inte behöver tänka bort mig helt utan får gärna ringa mig också. Jag haltar visserligen lite men tankeförmågan är acceptabelt intakt - tror jag.
 
Innan vi hunnit tala färdigt dyker Stefan Aro upp. Han kom från möte i Stockholm och var på väg till Loet för att ta buss mot Tornedalen. Jag slog följe med honom på väg mot bussen. Vi hann få en kort pratstund om hans tjänst här i Luleå från hösten, bl a om hans relation till Fridsförbundet. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0