168:e dagen. Två jubileer idag

1. Yngre sonen Simon fyller 30. Hans äldre bror Jonas kom på besök ikväll och vi åt tårta tillsammans.
 
2. Idag har jag bloggat i 15 år. I allra första blogginlägget gratulerade jag Simon på 15-årsdagen. Får väl idag - återigen - sända en tacksamhetens tanke till de två som alldeles särskilt inspirerade mig att bli bloggare: min gamle kamrat och prästkollegan Hanna i Kalix, numera kyrkoherde därstädes.
 
Att mitt bloggande också lett till att jag blev anmäld* till domkapitlet är ju dessa två helt oskyldiga till. Visserligen var det jobbigt en period 2015 med all negativ medial uppmärksamhet och att stå under domkapitlets utredning, men så här (långt!) efteråt framstår det hela bara som en nödvändig nyttig erfarenhet som snarare stärkt min frimodighet. 
 
 
* av människor som uppenbarligen saknar förmåga förstå ironi och som inte har förmåga skratta åt sig själv.
 

Kommentarer
Postat av: Thorsten Schütte

* av människor som uppenbarligen saknar förmåga förstå ironi och som inte har förmåga skratta åt sig själv.
- Helt rätt, den store israeliska författaren Amos Oz skrev att fanatiker kännetecknas av att de inte har humor!

Svar: Helt rätt.
Torbjörn Lindahl

2023-03-29 @ 10:21:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0