161:a dagen. Igår kväll: Guld

för Luleå hockeys damlag. Femte guldet på raken. Och jag var där tillsamman med över 4000 personer, varav en var f d arbetskamraten Bodil. Hon tog en selfie efter matchens slut.
 
En match som Luleå alltså vann. Det stod 1-0 till Luleå nästan hela matchen efter tidigt mål av Petra Nieminen.När det var några minuter kvar tog Brynäs ut målvakten och Luleå gjorde 2-0 i tom kasse. Här ser vi teckningen efter det målet.
 
 
1:55 kvar av matchen och Bodil skrek mycket mer och högre än jag. Men det beror kanske på att jag börjar bli gammal och orkeslös vilket jag berättade om igår. Till slut gjorde Luleå ytterligare ett mål i tom kasse och vann därmed GULD! Tur att vi har damlaget så vi får vara glada nån gång.

 
 
 

Kommentarer
Postat av: Bodil

Det var en mycket trevlig kväll i gott sällskap, och visst har du rätt i att vi gläds åt våra kavata damer...snudd på att vi blivit bortskämda... :D

Svar: :)
Torbjörn Lindahl

2023-03-22 @ 17:59:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0