159:e dagen. Midfastosöndagen

Jo, vi var nästan lika många I högmässan i dag i Hertsökyrkan som vi var i Örnäskyrkan igår kväll. 50 skrev kyrkvärd in i statistiken. Så alla gårdagskvällens besökare hade rymts idag. 
 
Jag hade jag gjort upp med Bosse om att leda vissa partier i liturgin idag, främst Litanian - alltid roligt få sjunga den åtminstone en gång per år så länge jag klarar det - men eventuellt även nattvardsliturgin.
- Säg till senast fem minuter före så jag vet, var Bosses vanliga bud.
Nu sa jag till betydligt tidigare än så att jag avstår. Av två orsaker. Lite rosslig i halsen och osäker om jag skulle höra orgeln tillräckligt tydligt för att träffa rätt ton. Det senare övade jag en liten stund efter högmässan med kantorn och hon sa att det gick acceptabelt bra.
 
Kul vid kyrkkaffet som vanligt att se fler och fler människor bekanta sig med varandra. 
 
Långpromenad m Simon efter hemkomsten. Men efter en bra bit gick vi skilda vägar och han tog en betydligt längre - och förmodligen mycket snabbare (!) - sväng.
 
På kvällen skrev jag färdigt och skickade en betraktelse till Kyrka & Folk
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0