151:a dagen. 5-4

blev det slut i Hockeymatchen mellan Luleå och Oskarshamn. Första åttondelsfinalen i bäst av tre. Luleå är alltså bara en (1) seger från kvartsfinal. Men de två följande matcherna spelas i Oskarshamn. Alla inser läget: vinner inte Luleå en av matcherna månd-tisdag då var kvällens match sista hemmamatch för säsongen. Alltså var det kul gå dit.
 
Men givetvis ännu roligare komma till högmässan i morgon. Mats har lovat stå för kyrkfikat och jag bistår honom. Bakade därför tre sockerkakor om förmiddagen. Det är mer kaffebröd än jag bakat de senaste 25 åren.*
 

 
* under min aktiva prästtid lärde jag mig av med det eftersom det blev kaffebröd i parti och minut vid kyrkkaffen, dopsamtal, sorgehusbesök och övriga hembesök.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0