145:e dagen. Andra söndagen i fastan

Idag kom Mats och jag en halvtimme försent. Men det berodde inte på oss utan på att bussen mot stan var så försenad att vi inte hann med Hertsöbussen. Vad skulle vi göra när vi blev strandsatta i stan? Gå i domkyrkan där Tomas Lång predikade var ett alternativ. Ett annat var EFS. Men Mats ville till Hertsökyrkan för att få information av Ingela inför nästa helg då han ska fixa fikat. Och jag menade att man ska inte överge sin församlingsgemenskap. Alltså blev det 25 min på Espresso House i väntan på nästs buss.
 
Och vi hann höra en hel del av predikan och vi fick ju vara med om det viktigaste, mässan. Ca 60 deltagare uppskattade jag att vi var. Efter gudstjänsten passade jag på att pålysa våra andakter i fastan fredagarna 10, 17 och 24 mars kl 18. Roligt sen vid kyrkkaffet notera att människor finner varandra över språk- och kulturgränser.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0