143:e dagen. Två saker

av viss betydelse, i alla fall för mig personligen, inträffade idag (dvs fredag, fast jag glömde publicera så det kommer först nu dvs lördag morgon).
 
Jag var till Hörcentralen för att prova ut nya hörapparater. Vid hörprovet visade det sig att min hörsel något försämrats, men inte alltför mycket. Några nya hörapparater såg jag dock inte röken av eftersom insatser måste gjutas i Danmark! efter de modeller audionomen gjorde i mina öron med silikon. Om tre veckor är det klart, då får jag fara dit igen.
 
På väg från sjukhuset stannade jag till vid Storheden och köpte fisk.
 
Men precis när jag kommit hem fick jag telefon av transportör som om 30 minuter ville komma och leverera nya kyl/frysen (en dryg timme före avtalad tid!). Alltså blev det bråttom tömma den gamla. Och när den nya väl var på plats tyckte vi det var snyggt och helt passande med metallblank istället för vitt. Vi insåg nämligen att både ugnsluckan och Micron har samma färg. Nu gäller det bara finna naturlig anledning byta vita diskmaskinen också så ser hela köket nytt ut 😄
 
Strax innan jag började detta inlägg tänkte jag - igen! - att jag borde skriva något s k seriöst, t ex något om kyrkligt/kristet anstrukna frågor. Några idéer som kunde utvecklas till blogginlägg uppstår understundom i huvudet då jag ögnar igenom Dagen eller Världen idag på nätet. Men så fort jag ögnat färdigt har jag glömt vad det var.😏
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0