251:a dagen. Samos

heter en ö. Exakt var den ligger vet jag inte. "Grekiska övärlden"? Närmare Turkiet? Jo  verkligen närmare Turkiet ser jag nu å* karta. Hur som helst har min gamle kamrat varit där flera gånger. Dels på resor med konfirmander, dels på resor med intresserade vuxna.
 
Nu berättar han på sin blogg att han fått förfrågan av någon församlingsbo i Norrbottens pärla om det inte vore dags för en dylik resa igen. Inget församlingsarrangemang. Alla medföljande betalar själva.
 
Eftersom min gamle kamrat flera gånger föreslagit att han och jag borde resa dit tillsammans så väcker även tanken på en gruppresa dit något svagt gensvar inom mig.
 
Om inte Älvsbyns församlingsterritorium sätter gränser.
 

 
* nyss läst månadens nummer av Grönköpings Veckoblad
 

Kommentarer
Postat av: Samos-kamraten

Idén är då i sin linda att man knappt kan kalla det planer än. Med kvalitet i innehåll och god folkbildning rent metodiskt behövs gemensamt arbete och samverkan. Blir det av kommer uppdateringar.

2023-06-20 @ 00:04:05
Postat av: Samme samosit på nytt

Du har två böcker jag skrivit. I den första finns blandat med annat skrivningar från Samos. Ser man på min blogg runt maj månad 2019 och några år innan finns ännu mer.
Jag vet inte om du läst mina alster. Någon kommentar på din blogg har inte kommit - i alla fall inte till den andra.

2023-06-20 @ 00:10:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0