242:a dagen. Bättre med mig idag.

Om det beror mest på Alvedon som sänkte febern eller trogna vänners förböner det får kära läsarna bedöma.
 
I vart fall har jag utan större problem stått på benen idag. Varit till Gammelstad (Simon körde), hämtat ut nya nycklar till servicehusen (där man som kyrkstuguägare kan hämta vatten, diska, mm *), eftersom låsen bytts, käkat pizza och städat lite i ex-hustruns kyrkstuga. Div i bilen som ska till återvinningscentralen. Dock inget som ska i containern för energiåtervinning vilket är det nya ordet för brännbart upplystes jag om för en tid sedan då jag frågade var man skulle slänga brännbara sopor. Har även andra kommuner lika uppfinningsrika språknissar?
 
I morgon är det högmässa. Då får vi gör oss av med andliga och moraliska sopor.
 

 
* om jag vore en pryd amerikan skulle jag säga att varje servicehus även har ett bathroom. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0