234:e dagen. 3+3

Tre böcker håller jag på och läser- samtidigt. En handlar om politiska frågor, den andra läser man mer stilla nästan som en uppbyggelsebok, den tredje diskuterar det ämne som nu är mycket i farten i (fri-)kyrklig debatt, som jag berörde i gårdagens inlägg.
 
Återkommer.
 
Tre saker har jag gjort idag:
 
- träffade god vän på Lilla skafferiet och pratade om kristliga ting. Alltid roligt. Vi brukar ses i det ärendet på det stället ca en gång i månaden. Tillräckligt ofta för att vi ska ha fart i samtalet och tillräckligt sällan så vi inte blir less på varandra.
 
- sen träffade jag Mats och Bosse för lunch på Indian Garden. Trevligt det med.
 
- sist drog Simon med mig ut på promenad. Runt Mjölkuddsberget. Början och slutet på cykelvägar, men en bit på mitten av vandringen gick vi upp och gick på elljusspåret. Då passade Simon på att gå upp på en höjd samtidigt som jag vilade på rollatorn en stund.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0