293:e dagen. Åttonde söndagen efter Trefaldighet

Och man har nu vant sig vid sommar(o)ordningen att ha högmässa på aftonen. Alltså utnyttjar man dagtid till något annat. Jag valde fara och hälsa på min dotter tillsammans med hennes mor. 
 
Till högmässan sedan. 41 deltagare enligt kyrkvärden. Några deltagare som jag inte kände sedan tidigare, bl a ett par från Västerbotten. Mässan ledd av Mats. Efteråt följde han mig hem på kyrkkaffe. Samtal om det s k läget. Den som läst mina senaste bloggar förstår kanske en del av vad vi talade om.
 
Sist fick jag telefon från en kristen vän som önskade att jag skulle förrätta en begravning i hans familj vilket jag lovade.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0