96: dagen. Andra söndagen efter Trettondedagen

Enligt kyrkvärd som höll koll var vi 45 deltagare i högmässan. Några som brukar vara där ofta saknade jag. Vilken kyrka det handlar om behöver jag inte nämna, ni vet ju vilken, eller hur? Simon och jag tog övningskörningslektion på vägen, både före och efter. Därför bil, inte buss. Lektionen efter mässan och kyrkkaffet körde vi mot Lövskär men när vi kom till landvägens ände såg vi att isvägen var stängd. Inget sladdande ute på isen således.
 
Lång gudstjänst. Inte förrän bortåt kvart i ett var den slut. Bosse hade tydligen inspiration i talandet. Men jag hörde ingen klaga. Det ska jag inte heller göra - även om jag stundtals tyckte det var lite ostrukturerat - men det kan också bero på min trötthet - för då säger kanske Bosse: gör det bättre själv. Vi kom nämligen överens om att jag predikar nästa söndag, 22/1.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0