90:e dagen. Sur gubbe?

Tvättstugan på morgonen.
 
På eftermiddagen (sent) kom jag mig äntligen för att göra det jag tänkt hela dagen, ta en promenad. Men då vägarna ännu inte plogats ordentligt blev det ett sannskyldigt träningspass att skjuta rollatorn framför mig. Så blev också promenaden betydligt kortare än tänkt.
 
Men redan när jag var på väg ut från Lingonstigen kom en s k EPA körande in i full fart med ordentlig sladd runt en stor snöhög. 
-Hade jag varit några meter längre fram hade den stött till mig, tänkte jag.
 
Så pass irriterad blev jag att jag valde gå över 100 m tillbaka till parkeringen vid COOP för att förmana den unge föraren. När jag kom var han mycket vänlig och ångerfull och lovade att inte göra så mer. Så stränga ord från mig behövdes inte.
 
Alltså fick jag inte riktigt leva mig in i rollen som sur gammal gubbe. Men jag är utan tvekan på G. För några veckor sedan sa jag till ett gäng unga pojkar som i bussen tagit de platser som enligt dekal på rutan är avsedda för rörelsebegränsade - folk m käpp.
 
Jag börjar alltmer likna min pappa.
 

Kommentarer
Postat av: ATL

Med åldern utvecklas vi parallellt med mobiltekniken:
2G = Gammal Gubbe
3G = Grinig Gammal Gubbe
4G = Gullig Grinig Gammal Gubbe (när barnbarnen bara skrattar åt ens utbrott)

2023-01-10 @ 07:17:28
Postat av: Thorsten Schütte

En man som heter Ove? ;-)

Svar: Ove var väl 58? Rena ungdomen. När jag var 58 fick jag den boken av min 13 år yngre bror. Han tyckte den var jätterolig. Själv fattade jag inte vad som var så roligt med den.. - En fullständigt normal karl, tyckte jag.
Torbjörn Lindahl

2023-01-10 @ 11:50:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0