89:e dagen. Första söndagen efter Trettondedagen

44 deltagare var vi idag. Upplevs numera nästan som få. Får väl passa på att korrigera deltagarantalet för Trettondedagen, jag skrev drygt 60 men det var 70 visar det sig, vilket kyrkvaktmästaren Ingela vänligt men bestämt påpekade idag: "du har skrivit fel på bloggen". Roligt få bekräftelse från verkliga livet att någon faktiskt läser vad man skriver.
 
Inspirerad predikan av Bosse och liturgi-aktiv församling. Som vanligt höll jag på att skriva. Man inser återigen hur mycket lättare det är för deltagarna att lära sig församlingens partier i liturgin när de sjungs istället för att läsas. Och hur naturligt nya människor lär sig agerandet när man bara kan ta efter det andra gör. 
 
Levande liturgi kräver konsekvens och långsiktig uthållighet.
Får väl återigen hänvisa till mina 5-6 blogginlägg från början av juli 2019 under rubriken Med gudstjänsten i centrum.
 
 

Kommentarer
Postat av: Ann O Nym

Snart kanske det även i örnäsets kyrka blir en levande liturgi så att f Tobbe och f Mats kan börja gå dit istället för till hertsökyrkan

Svar: Det vore ju I alla fall enklare för då kan vi ta buss nr 7 direkt fr Kallkällan t Örnäskyrkan - utan byte. Istället för som nu att behöva gå till Delfingatan (10 min) och ta buss 4 med byte till linje 1 i stan mot Hertsön.
Torbjörn Lindahl

2023-01-09 @ 10:30:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0