81:a dagen. Nyårsafton

Stora händelsen för mig denna dag ock kväll var givetvis sena mässan (kl 22) i Örnäsets kyrka. Som tidigare här meddelats så celebrerade Mats och jag predikade. Till vår hjälp I distributionen hade vi två lekmän, en kyrkvärd från Hertsön och en av predikanterna. Mest ungdomar. En gissning att vi var ca 200 sammanlagt.
 
Att predika går väl fortfarande acceptabelt bra men distribuera...? Det gick det också men minsta felsteg skulle göra att jag vinglade omkull.
 
En person som sms:ade mig efteråt tycker jag borde ge ut en bok med korta utläggningar av bibelord som talat till mig. Kanske det.
 
Väl hemma blev jag uppbjuden (= tre våningar upp!) till Mats och vi fick ha lite eftersnack och önska varandra gott nytt år.
 
Nu är det 2023.

Kommentarer
Postat av: Ann O Nym

Ett gott förslag av sms:aren.
ett litet tillägg blogga dessa utläggningar och ge sedan ut dem i bokform

Svar: Den som lever får se.
Torbjörn Lindahl

2023-01-01 @ 18:31:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0