137:e dagen. Besök och mässa.

kan väl få sammanfatta dagen. Men jag gick en promenad också. Dock mycket kortare än planerat. Hade väl tränat nog så hårt igår så det satt i benen.
 
Besöket var min gamle kamrat som kom förbi med lånad bok* som han råkat hitta i sina gömmor (och berättat om på sin blogg) och tog sig för att läsa ut för att sedan kunna återlämna, vilket skedde idag.
 
Mässan var i Örnäsets kyrka kl 16. Inplanerad av Fridsförbundet som har möteshelg med kallade predikanter denna helg. Mats ledde mässan och predikade, jag distribuerade. Mycket folk. Spontant tänkte vi att hela Fridsförbundet var där. Men när vi en stund efter mässan gått över till bönhuset för fortsatt gudstjänst kl 18 mötte vi flera som vi inte sett I kyrkan.
 
Predikanter från Finland. Trots att ena predikan tolkades från finska pågick gudstjänten bara till 19.15. 
 
När Mats och jag åkte hem berättade han att Fridsförbundets ordförande Mattias med honom bokat in mässa i Örnäsets kyrka lörd 18 mars kl 18. Då får jag predika och Mats celebrerar.
 

 
* Bengt Birgersson: Som stjärnor i Herrens hand (Prästmötesavhandling för Missionsprovinsen)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0