136:e dagen. Fika

på lokala fiket Lilla skafferiet med god vän. Planen var att Mats skulle komma med och att vi sedan skulle ta oss till stan och promenera på isvägen. Men därav blev intet för på morgonen ringde Mats och meddelade att han prioriterade att fara ut till stugan istället. Alltså fick jag själv ta mig till stan och göra två enkla ärenden. Men när dom var klara så hade moln börjat skymma solen, så lusten till promenad på isen falnade.* Alltså gick jag hem. 
 
Väl hemma blev det under eftermiddagen a) TV-tittande på sändningar om Ukrainakriget; b) lite övningar enligt program jag fått av sjukgymnast; c) middag till vilken Mats blev bjuden.**
 
Sent på kvällen lockade Simon med mig på rejäl promenad.
 
 
 
* ska man gå ut på isen ska det vara soligt väder!
 
** synnerligen lämpligt insåg jag senare då jag i tidningen läste att det var hans namnsdag
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0