Första adventsveckan

är nu slut. Enligt sed från mitt barndomshem - och som Simon o jag följde även förra helgen - tände vi i afton adventsljusstaken och sjöng hela psalmen Gör porten hög...
 
Men innan dess han jag hälsa på Maria, ta buss till stan och hämta ut medicin åt henne och sedan fortsätta till Fridsförbundets julfest. Fullpackat med folk i matsalen. Fanns det någon enda stol ledig? Jag for innan det var slut, men kommer återvända i morgon då det är min tur predika. 
 
Skälet till min tidiga avfärd var att jag måste åter t Maria med hennes mediciner. Hon satt ute i dagrummet på det korttidsboende (Bergviken) där hon pga trötthet tillfälligt bor. Hon planerar ta färdtjänst till Hertsökyrkan i morn. Jag möter henne där.

Kommentarer
Postat av: Thorsten Schütte

Förstår din dotters kamp. Högmässa snart i ett vinterfagert Sala.

2023-12-10 @ 10:07:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0