305:e dagen. Begravning

förrättade jag idag. Av ett litet dödfött barn. Några gånger har jag haft sådana begravningar  Också för barn som dött i späd ålder. Denna gång i Stillhetens kapell i Gammelstad. Det var första gången jag ledde begravning där. Dock har jag varit där som deltagare en gång tidigare. Fint, men nog är Ljusets kapell på Hertsön vackrare!
 
Ganska stor släkt samlad. Många kusiner som möttes således.
 
Det mesta till begravningen ordnat av familjen/släkten själv, tillverkning av kistan och det som behövdes till minnesstunden Med gemensamma insatser av barn och vuxna skottade vi även igen graven, bäddade ner den lilla flickan till den sista jordiska vilan.
 
Ett fint minne.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0