200:ade dagen av sista året av min flyende ungdom

Tänk att det nu gått 200 dagar sedan jag började blogga dagligen. Och lyckats hålla det. Inte missat en enda dag hittills - även om vissa blogposter kommit (långt) efter midnatt. Och detta ska kära läsarna tacka min gamle kamrat för (alt: skylla på). Mina trogna läsare kan väl tacka honom genom att besöka hans blogg så får han upp statistiken! *
 
Statistiken på denna blogg vittnar om att dagliga besökstalet stiger sakta. Hur detta faktum ska tolkas är jag däremot osäker på. Antingen beror det på att bloggen är synnerligen intressant eller så beror det på att bloggen numera lockar till sig den typ av läsare som inget väsentligt förväntar sig utan bara surfar runt och spanar in rena meningslösheter. Vem vet? Det jag ägnat mig åt idag bedömer jag dock inte som helt meningslöst.
 
Besök hos dotter på sjukhuset. Tog med henne ut i rullstolen i sjukhusparken. Friska luften uppskattades. Vi kunde dock inte gå varvet runt den lilla konstgjorda sjön eftersom snö låg kvar på vissa oplogade delar av gångvägarna. Snabbfika sen som vi köpte i kiosken eftersom caféet var stängt.
 
Sen fick jag bråttom till nästa uppgift, mässa i Örnäsets kyrka (beställd av Fridsförbundet). Mats celebrerade och predikade och jag distribuerade.
 
Sen var det bön (= predikogudstjänst) i bönhuset som bara ligger en parkering bort. Två predikningar. Den första om 1 Mos 22 där Abraham uppmanas offra Isak. Inget fel på utläggningen men nog är det värdefullt om man kompletterar med synsättet att Isak kan ses som en förebild för Kristus. Andra predikan utifrån 2 Tim 1:1-14. Några av dessa verser predikade Stefan Aro över sist han talade hos Fridsförbundet.
 
Men efter predikningarna var jag så hungrig - hade inte mer än fikat på hela dagen - att jag var tvungen smita över till närbelägen restaurang och få något rejält i magen innan jag drack kyrkkaffe i bönhuset. Då hade många redan gått men jag fick en stunds samvaro i goda vänners gemenskap.
 
Väl hemma blev det kvällspromenad med yngre sonen.
 
Tack och godnatt.
 

 
* den som till äventyrs ännu inte vet vem han är läser denna ringa bloggs allra första inlägg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0