189:e dagen. Sommarbevis

Flera idag: 
1. Jag har varit och bytt från vinterdäck till sommardäck. Har sedan några år mina däck på däckverkstadens däckhotell. Orkar inte längre byta själv som förr. Har heller ingen plats förvara dem sedan jag sålde huset.
 
På väg till garaget träffade jag på en granne som själv höll på att byta däck på sin bil. Han verkade minst lika gammal som jag. Men så har han kanske inte haft stroke men har större källarförråd! I vart fall fick vi en trevlig pratstund.
 
2. For förbi återvinningen med vinterns två julgranar! Ett vårtecken så gott som något. Så länge jag bodde i radhus slängdes julgranen alltid på kvarterets majbrasa.
 
3. Har sett några motorcyklar ute på färd. Absolut roligaste vårtecknet.
 
Men att man bytt till sommardäck på bilen innebär att det ÄR sommar, helt oavsett vad temperatur och snöhögar säger.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0