182:a dagen. Intervju idag

Blev uppringd av tidskriften Kyrka & Folk och intervjuad om min prästgärning. Vi talade två gånger, över två timmar båda tillfällena . Dröjer väl ett bra tag innan kära läsarna kan ta del av det som sades. Pressläggningstiden är ju rätt lång.
 
Mellan de två intervjutillfällena hann jag tala en timme med gammal vän som jag inte hört av på länge.
 
På kvällen ringde jag en av mina vänner från ungdomstiden. Vi pratade lite om våra upplevelser av den laestadianska rörelsen såsom vi känner den. Vi var rörande överens om att den eventuella anledningen använda rörelsens självbenämning, väckelsen, numera är helt borta.
 
Vad ska man säga innan man lägger sig - telefondag?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0