176:e dagen. Lite bättre

Tog t o m en promenad i sällskap med Mats och rollatorn. Särskilt fort gick det inte men vi kom till slut till stan. Fika tog vi på museet där vi också passade på se utställningen med bilder från tidigare kungabesök i länet. Två präster fanns på bilder. Tomas Lång i Älvsbyn och kyrkoherde i Kiruna som Mats kände igen. Han själv fanns dock inte på bild. Men det beror kanske på att när kungaparet var i Gällivare så var kungen på något industriellt med alla näringslivets och samhällets toppar. Under tiden skulle drottningen besöka (inviga?) ett äldreboende. Då fick Mats följa henne. Eftersom kungen är med de viktiga högdjuren dumpar man drottningen hos kyrkoherden, skojade vi.
 
Idag har jag också meddelat ansvariga i Fridsförbundet att jag har gott hopp om att kunna ta de tre predikningar jag tidigare lovat, under påskhelgen. I söndags hade jag uttryckt oro för min ork.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0