12:e dagen. Nittonde söndagen efter Trefaldighet (12:e dagen)

Idag tappade jag nästan hakan när jag efter högmässan kollade statistiken - 62 deltagare! Bosse ledde fint som vanligt och predikade - som ofta - mest över Gt-texten (och episteln). Det långa evangeliet ur Joh 9 berörde han ytterst lite. Givetvis fick vi sjunga inledningen av Löftena kunna ej svika med andra versens ord Gör såsom Abraham gjorde, blicka mot himlen opp! Medan du stjärnorna räknar, växer din tro ditt hopp - som helt anknyter till dagens GT-text.
 
Efter högmässan och vid kyrkkaffet fick jag dels sitta och prata med, dels hälsa på vänner som jag inte sett på ett tag. 
 
Fick också samtala med vänner om det faktum att både Niclas Larsson och Stefan Aro sökt de två utannonserade prästtjänsterna i Luleå Domkyrkoförsamling. Ett sannskyldigt förbönsämne!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0