Första dagen

av sista året av min flyende undom har nu gått. Särskilt mycket äldre känner jag mig inte pga rena kalenderfrågor. Nej, det är andra mer handfasta saker i livet som får mig känna mig äldre. Som t ex att jag idag bad Mats komma med mig och bära lite brädor vid kyrkstugan och lägga dem under presenning. Något han klarade på 15 min, för mig hade det tagit tid som mäts i timmar...
 
Men vänta bara! Om ett år ska jag på allvar börja leva ut det jag redan känner mig som: en gammal gubbe!

Kommentarer
Postat av: Andreas Holmberg

Fyllde gubbe gjorde du väl redan 1983. Så nån flyende ungdom har du inte att bevaka. Men visst kan man säga som du gör att du nästa år blir det Putin blev redan den 7 oktober i år: en GAMMAL gubbe. (Utan alla jämförelser i övrigt). Och då kan vi även konstatera att du enligt Skriften har fått ett långt liv (Psalt. 90). Som vi hoppas blir än längre - ja, må du leva uti hundrade år!

2022-10-13 @ 13:16:38
URL: http://efsidag.blogspot.com
Postat av: Den gamle kamraten

Och jag som trodde att inlägget var start på en serie om 365 dagliga notiser innan nästa höst. Varför inte?

Svar: Har funderat på att anta din utmaning. Skulle ju åtminstone innebära att jag skrev något å denna ringa blogg mer än en gång i veckan. Men då måste jag i så fall få skriva igen flera missade dagar..
Torbjörn Lindahl

2022-10-15 @ 10:19:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0