9: dagen. Begravning

För en av våra tidigare kyrkvärdar i Hertsökyrkan - Anna-Lena Pettersson -  skulle jag ha förrättat idag (dvs igår, torsdag - glömde publicera på rätt dag). Men några timmar före började jag känna av magsjuka och kände mig tvungen fixa en ersättare. Mats - som dels väl känner till Anna-Lena efter flerfaldigt gudsjänstfirande i Hertsökyrkan, dels har haft annan kontakt med familjen då han som präst i Töre på 80-talet lärde känna Anna-Lenas mor - ryckte givetvis ut och hjälpte mig. Jag har fullt förtroende för att han skötte det hela till full belåtenhet.
 
(s k kort notis, helt enligt min gamle kamrats önskan.)
 

Kommentarer
Postat av: Andreas Holmberg

Det gjorde han! (Enligt min mor och far). Så fint att även vikarierande prästen hade en personlig anknytning till Anna-Lena!

Så blev då Rutströms 300-årsdag sista gången jag träffade henne i jordelivet. Både när hon sjöng i kör i Andreaskyrkan mitt på dagen - Andreasdagen! - och när hon hjälpte mig med serveringen i Hertsökyrkan på kvällen.

Men jag har många fina minnen av henne kvar (och av Torbjörn och barnen), inte minst barndomsminnen. R.I.P.

2022-10-21 @ 14:25:48
URL: http://efsidag.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0