8:e dagen

Idag ringde jag kommunens bostadsanpassningsenhet och frågade när jag får den av arbetsterapeut rekommenderade rampen.
- Det ligger nog ännu några veckor bort sa handläggaren och berättade att hon f n är ensam med att beta av alla ansökningar. Hon var nu på slutet av juli...så ytterligare en dryg månads ansökningar innan hon når min. Kunde inte arbetsterapeuten själv fattat beslutet direkt, undrar vän av enkelhet? Det ju inget som ska byggas om i huset. Men det är klart att om en arbetsterapeut först måste komma och se att jag har behov av något som redan hon kan inse, varför behövs det då ytterligare en person som måste hit och titta (vilket förutsades) och vara den som bestämmer exakt vad jag behöver dvs en likadan ramp som grannen har vilket jag sa redan när arbetsterapeuten var här för över en och en halv månad sedan.
 
Är det nåt jag inte förstår? Kanske det nya kommunala sättet att motverka arbetslöshet?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0