17:e dagen. Inget särskilt

hände idag. Eftersom jag var borta dagtid igår missade Mats och jag vår regelbundna promenad som vi brukar ta på vår bastudag torsdagar. När jag ringde och undrade om vi skulle ta den idag istället så var han upptagen av besökare. Då sjönk jag tillbaka i läsfåtöljen och blev sittande ett tag. När jag några timmar senare tog mig samman Nu måste jag ta en promenad så hörde jag ett glatt hejarop bakom mig just när jag passerade kyrkogården. Det var Mats på väg till stan - med cykel! Han hoppade av den och följde mig promenerande. Väl i centrum skildes våra vägar.
 
Sen blev det bokhandel och Clas Olsson för min del. Men det borde bara blivit det senare eftersom det jag inköpt på bokhandeln visade sig finnas på på Clas Olsson för drygt halva priset. Så kan det gå. Men vill man att stan ska ha en bokhandel får man allt ge den något litet stöd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0