14:e dagen. Solförmörkelse (partiell)

var det idag (dvs igår, tisdag, midnatt har passerat när detta skrivs). Men någon solförmörkelse gick inte att skåda i Luleå. Mulet. Men i Umeå hade man kunnat se den. Bildbevis här:
 
Foto: Torkel Lindahl
Publicerad med vederbörligt tillstånd..
 
Vad gjorde då jag resten av dagen då jag inte kunde se solförmörkelse?
1. For och tog 4:e covidspruta
2. For hem och vilade lite och åt lunch och sa farväl till hemmavarande son.
3. Satte mig i bil och körde söderut och hälsade på gamla vänner i Byske.
4. Fortsatte köra och kom till Umeå där jag tillsammans med mina två bröder och två svägerskor firade att tre av oss fyllt år - samma datum.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0