48:e dagen. Vad vi vet

heter något slags utskick man kan be att få sig tillsänt. Det var väl kring valet jag hittade det vid något googlande. Dom ängar sig att ge lite förklaringar till div skeenden och företeelser man stöter på. 
 
I senaste brevet  handlade det bl a om advent och dess uttryck. Men som vanligt kan jag inte låta bli att märka ord och skrev därför till ansvariga och påpekade att adventssöndagarnas korrekta namn inte är Första advent osv utan Första söndagen i advent osv.*Jag menar har man namnet Vad vi vet så bör det vara korrekt.
 
Och till min glädje: idag hade dom ändrat i texten helt enligt min önskan. Jag skrev direkt att jag noterat det och tackade.  Och just nu fick jag svar där dom i sin tur tackade för mitt korrekta påpekande. "Det hjälper oss att bli bättre".
 

 
* detta har jag ju flerfaldiga gånger påtalat, ibland med passning till min gamle kamrat. Och även där verkar det ha fått effekt. När han skriver om gudstjänsten igår använder han det korrekta namnet Första söndagen i advent.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0