37:e dagen. Läsning

av böcker i min bokhylla vilka stått där väl länge har jag börjat med. Istället för att bara lösa korsord och sudoku och göra ingenting. En bok i veckan var det uppsatta målet, men redan har jag halkat en bit efter. Men eftersom jag läser ska jag rapportera.
 
I övrigt blev det vanlig torsdag. Sedvanlig (1) promenad med Mats strax före lunch. T o r stan denna gång, kaffe på Condis bakom shopping och sen t Kjell & Co för inköp av ny sladd till mobilladdaren även om jag bestämt hade en känsla (vilken förstärktes när jag betalade) att Clas Olsson skulle vara billigare men jag iddes inte gå ett kvarter till och ta mig två våningar upp och ner i Smedjan.
 
På eftermiddagen sedvanlig (2) mässa i den lilla St Paulus tältmakarens husförsamling *. Sju deltagare var vi varav en av de trogna privat inköpt och skänkt en fin kalk som han beställt på nätet. Det tackar vi för.
 
Till middag sedvanlig (3) ärtsoppa och pannkaka.
 
På kvällen sedvanlig (4) bastu med Mats. Denna gånga var även vännen Lars-Gunnar med som gäst (i morgon far han från stugan hem till Uppsala).
 
 På väg in i bastun frågade han mig:
- Du och Mats som bastar varje vecka, vad pratar ni egentligen om när inte jag är med?
Dig!
😀
 

 
* från början återkommande sjukkommunioner (som jag ärvt från förre domprosten) hos person som pga allvarligt handikapp inte kan ta sig till kyrkan. Att hustru och några vänner regelbundet deltar är en tillämpning av inledningsorden till Sjukas nattvardsgång i 1942 års handbok: Om den sjukes närmaste begära att få deltaga i nattvardsgudstjänsten, må detta kunna medgivas.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0