Sjukhushelg, inte gudstjänsthelg

har det varit för mig. En del av läsarna torde var informerade eftersom rykten sprider sig.
 
I måndags kväll - hemkommen från hockey - började jag få ont i magen. Snabbt till akuten tisdag morgon där det efter röntgen konstaterades bukspottkörtelinflammation. Sedan dess har jag levt på sköterskors vänlighet, dropp  och smärtlindring. Efter två tre dagar fick jag börja dricka en halv liter om dagen, sista dygnen även fått näringsdropp. Hopp om livet således.
 
Det går sakta framåt om än i små steg. Prognosen är att det till slut läker ut av sig självt. Men blogginlägg blir ännu mindre frekventa än vanligt under sjukhustiden.
 
Eftersom jag kategoriserar detta inlägg även som helgeftertankar får jag väl lov att även skriva om min gudstjänst i helgen. Det blev läsning av Laudes i mobilen i sällskap med tvillingbror och svägerska. Dom växelläste och jag lyssnade. Ni kan ju principen vi ställer inte in, vi ställer om
 

Kommentarer
Postat av: Thorsten Schütte

Önskar Dig ett snabbt tillfrisknande!

2022-05-09 @ 10:19:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0