Idag hade jag velat vara i Göteborg

För några veckor sedan tittade jag på både flyg- och tågalternativ men fann inget som blev rimligt ur både pris- och tidsperspektiv så jag lade (icke utan sorg) ner projektet. Och tur var kanske det för efter det som drabbade mig förra veckan är jag inte riktigt fit for fight.
 
Vad var det då jag skulle varit med om som tar sin början om några timmar nu när jag skriver detta? Jo, det offentliga överlämnandet av en festskrift till förre missionsbiskopen i Missionsprovinsen, Roland Gustafsson med titel efter biskop Rolands valspråk Allt vad vi har uträttat har du utfört åt oss. 
 
Att vara närvarande hade ju inneburit möjlighet träffa många kristna vänner och kära ämbetsbröder. Men så blev det alltså inte.
 
I festskriften har jag själv blivit ombedd lämna ett bidrag Varför behöver svenska kyrkan Missionsprovinsen? Köp boken du som vill veta mitt svar. Andra artiklar givetvis ännu intressantare.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0