Sjätte söndagen efter Trefaldighet

Fel på bloggen har det varit i ca en halv vecka. Det har givetvis hindrat bloggande från min sida. Men nu är det ok igen.
 
Dags berätta om helgen således. Bosse är nu tillbaka och höll högmässa igår kväll. Hur många vi var kollade jag inte ordentligt.  Men hela högmässan var uppbygglig som vanligt. Jag lämnade kyrkan med glädje.
 
Men jag får erkänna att nu ett drygt dygn efteråt så minns jag knappt några detaljer. Vad beror det på? Åldern? Eller att jag har annat att tänka på som fyller mina tankar, t ex den totalrenovering av kyrkstugan som yngre sonen och jag ägnar oss åt. Förra sommaren jobbade vi tillsammans med den begränsningen att han klev på stege, inte jag. I år blir rollerna alltmer att Simon arbetar och jag leder och fördelar arbetet.
 
I Hertsökyrkan resten av sommaren blir det Bosse som håller mässorna med inhopp av Mikael Sundqvist två gånger. From hösten kommer Bosse ha tre av fyra mässor och Mats blir vikarie den fjärde veckan, enligt vad Bosse sa i går kväll.
 
Är det kanske framtiden i Hertsökyrkan som upptar mina tankar? Hur blir det när Bosse går i pension? Vem kan komma och fortsätta i samma anda?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0