Dödsolycka

Inträffade i kyrkstuga i Gammelstad i torsdags. Direkt nyheten kom i Nordnytt så ringde oroliga vänner för att kolla att det inte var jag. På fredag kort notis i tidningen och igår, lördag, helsidesreportage där den avlidne omnämndes.
 
Det var Jan Bramberg 75. En profil i kyrkbyn, tidigare under ca tio år ordförande i Kyrkstuguägarnas förening. En stor entusiast när det gäller renovering av kyrkstugor. En väldigt trevlig man säger jag som mött honom några gånger. Stor sorg och saknad både för anhöriga och alla som sett honom i arbete I kyrkstaden.
 
En förlust också för Simon och mig trots att vi inte var personligt bekanta med honom. Men vi har fått råd av honom i vårt renoveringsarbete och löfte om ytterligare hjälp. Vi skulle ha kontaktat honom igen vilken dag som helst.

Kommentarer
Postat av: jokke

Janne var en god vän och arbetskamrat i 25 år, träffade honom några dagar innan olyckan när jag målade min kyrkstuga. Han var vid gott mod och hade fått en nystart i livet. Det känns overkligt att han är borta.

Svar: Overkligt var ordet.
Torbjörn Lindahl

2022-08-03 @ 21:12:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0