Nya restriktioner

gäller från i onsdags, 12 januari. Det är ju mest gudstjänster som intresserar mig. Äta ute och gå på hockey klarar jag mig utan. I tidningen Dagen (tror jag det var) fanns även en länk till polisens information. Där kunde man läsa att för gudstjänster - om man inte vill kräva vaccinationsbevis - gäller maxtal på 50 deltagare. Men det stod också tydligt att det är 50 plus medverkande!
 
För oss i Hertsön innebär det med två kyrkvärdar, vaktmästare, musiker och två präster att vi sammanlagt kan vara 56 personer. Notera då att vi firar mässa både kl 9 och kl 11. Det innebär sammanlagt 112* per söndag! Borde räcka med råge. Under sista veckorna har det väl varit drygt 10 på morgonmässan men ändå några gånger 50-60  på högmässan. Det betyder att fr o m nu kan gärna några fler ur gudstjänstförsamlingen gå på morgonmässan kl 9 så vi inte riskerar spräcka taket vid högmässan.
 

* inte 132 som tryckfelsnisse först skrev. Tack för påpekanden

Kommentarer
Postat av: Irene G

Läser just nu på församlingens hemsida att i Hertsökyrkan får samlas högst 45 personer.

Svar: Jasså. Vem läser församlingars hemsidor? Än mer angeläget i så fall att fler går på morgonmässan!
Torbjörn Lindahl

2022-01-15 @ 16:20:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0