En fin hälsning

Fick jag av vår alpha-grupp - som vi på den tiden hade i Björkskatakyrkan. Det var dåvarande distriktspräst Anna-Stina och diakon Ulrica som - enligt vad jag förstått - på uppmaning av dåvarande kyrkoherde Olof Nordberg startade alphaarbetet. Efter några terminer blev jag tillfrågad av Anna-Stina om jag ville vara med. Först vid enstaka tillfällen och sedan alltmer. Efter ett antal år flyttade vi arbetet till Hertsökyrkan och jag har varit en av de ansvariga i många år. Vid pensionen sommaren 2019 lämnade jag dock arbetet.
 
Men förra terminen accepterade jag en förfrågan om att vara med i en av fortsättningsgrupperna. Men det blev bara en termin. Jag kände att krafterna inte riktigt räcker att binda upp en kväll i veckan.
 
Men hälsningen jag fick från alpha- och betagruppen vid terminsavslutningen 2008-05-14 - och som jag hade inramad på väggen i villan, men fick ta ner vid flytten till lägenhet - ska jag alltid bära med mig. 
 
Vi önskar dig inte guld Torbjörn, 
ej heller pengar och makt.
Men vi önskar dig modet att vara dig själv
och stå för det du har sagt.
Vi önskar dig inte en stenfri väg,
men kraften att vägen gå, 
vi önskar dig kärlek i rikligt mått 
och vänner...att lita på!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0