80:e dagen av sista året av min flyende ungdom.

Var 40:e dag kommer jag upprepa hela denna rubrik som jag inledde med när jag efter min 69-årsdag bestämde mig - efter önskan/uppmaning från min gamle kamrat - att skriva en notis varje dag. Att skriva ut hela rubriken just var 40:e dag beror ju på att talet 40 frekvent återkommer i Bibeln.
 
Idag for Mats o jag t o r Hertsökyrkan för att kopiera agendor och hämta riktiga oblater till nattvardsgudstjänst i Örnäsets kyrka imorgon, nyårsafton, kl 22. Han celebrerar, jag predikar. Mässa i Örnäset - ibland sent, ibland aftontid - på årets sista kväll har varit tradition i årtionden, efter önskemål från Luleå Fridsförbund som har församlingsdagar varje nyårshelg. Hundratals ungdomar brukar det vara.
 
Väl hemma blev det mat och sent på kvällen beslöt Simon och jag att krypa till korset och ta in den lilla plastgranen!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0