54:e dagen. Andra söndagen i advent

Lite fel × 3 blev det, eller höll det på att bli, i högmässan idag.
 
1. Bosse, som alltid läser dagens psaltarpsalm inför beredelseordet råkade läsa psalmen för tredje söndagen i advent.
 
2. Förste textläsare som skulle läsa Gt-texten, tog fel årgång, fick avsluta och börja om.
 
3. Bosse glömde förbönen, gick direkt till offertoriepsalm efter trosbekännelsen. Jag tänkte ropa från min plats men avstod då jag tänkte att han kanske planerat nattvardsbön med inlagd förbön. Men det ordnade sig, han insåg sitt misstag och klämde in förbönen efter tillredelsen, före upplyft era hjärtan.
 
Men predikan var skarp och bra. (Så jag inte bara gnäller). Det upplevde även de som satt vid samma bord som jag. Gott kyrkkaffe av deltagare som uttryckte "att nu har vi fikat så många gånger så nu kan vi också bidra".
 
47 deltagare I gudstjänsten (71 förra veckan).
 
Själva mässan är ju alltid bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0