Sommarfest

i Mats' stuga I Kallax har det varit.
 
Sju glada gossar varav sex präster och en fullt teologiutbildad lekman, som kunde varit präst han också, hade detta år inbjudits av kh em. Två for hem före bastun och en hämtades av sin son kl 01.
 
Som vanligt kaffe kl 15, detta år med blåbärspaj, sen grillad mat, dessert, bastu med bad i havsviken och slutligen ytterligare surr med lösning av de kyrkliga världsproblem som inte hunnit lösas tidigare. I säng ca 03. Trött i morse (som vanligt) och eftersom jag inte hör när de andra börjar prata och slamra med besticken så kommer jag (som vanligt det också!) 30 min för sent till frukosten. Hem vid 11-tiden 
 
Trevligt som vanligt. Men snart är det nog färdigbastat för min del. Kunde inte utan hjälp ta mig upp på övre laven. Och än värre med badet. En av bröderna fick stötta mig ordentligt både ner och upp för den lilla trappen (4 steg) från bastun till vattnet. Nära falla ändå.*
 
Vi räknar med att Mats inbjuder även nästa sommar.
 

 
* och ingen av vännerna uttrycker beklagande "oj vad vingligt du går". Nej, dom tycks för länge sedan accepterat att jag nu är en gammal gubbe.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0