Nionde söndagen efter Trefaldighet

Är just över då klockan passerat midnatt.
 
I statistiken ser jag att som vanligt har en större del av läsekretsen tittat in på denna ringa blogg under söndagsdygnet. Om det beror på väntan efter sedvanlig helgrapport eller den provokativt lockande rubriken om SD låter jag vara osagt.
 
I det inlägget diskuterade jag inte möjligheten att även SD som parti "lämnar kyrkopolitiken" men ändå hänger kvar genom en (formellt?) fristående grupp. Det återstår att se.
 
Högmässa var det som vanligt kl 18. Betydligt färre än vanligt. Men Bosse, som även haft 11-högmässa i Örnäset, berättade att det var många ur Hertsöförsamlingen som var där. Dom är väl vana vid gudstjänst på förmiddagen. Jag övervägde faktiskt själv i morse att gå kl 11 till Örnäskyrkan, men så började ett väl inlärt ord ur Hebreerbrevet ringa i huvudet: "låt oss inte överge vår församlingsgemenskap som somliga har för sed..."
 
Av predikan hörde jag nästan inget. Högtaleriet funkade inte riktigt. Och därmed inte hörslingan heller.
 
Nu är det bara en söndag kvar med 18-mässa. Sedan blir det kl 11 igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0